Sunday, November 25, 2007

احزان



القلق و الحزن مش مخلينى اعرف اكتب حاجة

نفسى اكتب بس مش قادر الكلام يطلع منى

معلش اعزرونى المرادى

ييمكن الصور لأماكن بحبها و الأغنية اللى بهديها للناس كلها

و بالأخص لأغلى الناس على قلبى

تعبر بعض الشيئ على اللى جواية

كام عام و مواسم عوا

و شجر اليمون دبلان على ارضوا

كام عام و مواسم عدوا
و شجر اليمون دبلان على ارضوا

و فاااانك

بانى وبانك احزان و يعدوا

بانى و بانك ايام و ينضدوا


بانى و بانك احزان و يعدوا

بانى و بانك ايام و ينضدوا


شجر اليمون دبلان على ارضوا

شجر اليمون دبلان على ارضوا



فاااانك انا من غيرك انا مش عاقل ولا مجنون

فاااانك انا من غيرك انا مش عاقل ولا مجنون
انا مطحووون و الدنيا دى رحااية

و قلبى حب الحب و حباب عيون

شجر اليمون دبلان على ارضوا
شجر اليمون دبلان على ارضوا



و كل شيئ بينسرق منى العمر و الأيام
و الضى من الننى
و كل شيئ حولية يندهلى جواجة بندهلك
يا ترى بتسمعناااااااااى
و فاااااااااانك

بانى و بانك احزان و يعدوا
بانى و بانك ايام و ينضدوا
شجر اليمون دبلان على ارضوا

شجر اليمون دبلان على ارضوا



6 comments:

زُمُرده said...

السلام عليكم
لولووووووووووو
اول تعليق
احمدك يارب
تجنن صور اسكندريه مووووت
والأغنيه دي بحبها اوي
بس عارف العمر هيجري منك وانت بتجري ورا سراب
اللي يحب لازم يكون جريء
واجه اللي بتحبها او على الأقل اسال اقرب الناس ليها
يتحسسوا موضعك عندها
صديق ولا حبيب؟؟؟
انا عارفه انه احساس صعب والحيره بتبقى قويه بس بدل ما تصحى يوم تلاقي العمر جري
والقلب عجز والشباب راح
وهي عاشت دنيتها بحلوها ومرها
وانت لسه مستني قطر محبتها يهدي في محطتك
حاول تخرج للناس
تتعرف على ناس جديده
تقرب منهم يشغلوك وتشغلهم
اكيد انت حاسس ان كانت بتبادلك نفس المشاعر ولا مجرد صداقه
وان كانت الصداقه كتييييير بتبقى اغلى من الحب
بس خليك صانع حياتك
متستناش الناس تشكل حياتك
وخليك فاكر ممكن تكسب حبها وممكن تخسر صداقتها
محدش هيختار بدالك
والأمر في ايدك
وانا تحت امرك

Rosa said...

الصديق المخلص لأبعد حدود
متفهمه بجداحزانكومقدراها كويس قوي
بس صدقني حراام عليك نفسك الحياة الي انت عايشها دي
انا عارفه اني قلتلك الكلام دا قبل كدا
و يمكنمش بأيدكالاحساس الي انت فيه دا
بس صدقني لازم تعمل اي خطوه بدل ماحياتك عماله تضيع منك كدا
انت الطرف الاقوي يا حموده و الي تقدر تعبر فيه عن حبك
استعين بصديق او صديقهمشتركه على الاقل تجس نبضها من نحيتك و لولقيت الطريق مقفول يبقى احتفظ بما تبقى عندك منمشاعر جميله لحد تاني يقدرها و يتقبلها
و صدقني هتلاقي و هتحب تاني بس لما تشيل غمامة حبها عن عنيكعشان تقدر تشوف بنات تانيه تقدر حبك
غير كدا انت بتهلك مشاعرك و بتضيع احلى سنين عمرك يا حموده
بليز خد اي خطوه
و ربنا يوفقكلكل الي فيه الخير

الصديق المخلص said...

زمردة
اولا مرسى جدآ على اهتمامك بالتعليق و الأغنية دى بالنسبالى هى حياتى كل زكرياتى فى الأغنية دى
ثانيآ ممكن اكون بجرى ورا سراب بس هو بالنسبالى أمل و نصيب و للأسف ما ينفعش اوجهة بصراحة أو أى حد تانى ممكن يعمل كدة بصى هية مشكلة ملهاش حل صعب الواحد يكون الشيئ و نقيضة فى نفس الوقت للأسف لازم هية اللى تحس انى بحبها ولازم اح انها مهتمية بالموضوع على الأقل صعب الأختيار يا زمردة انتى معاكى حق فى كل اللى بتقلية بس مشلاقى واحدة تانية فيها حنيتها و طيبة قلبها و احسسها الجميل فى كل شيئ كمان عمر ما واحدة فهمتنى و فهمتها و كان فى توافق ما بنا حتى فى الحجات اللى بنحلم بيها و اللى بنحبها زى ما احنا مع بعض و انا نفسى احقق دة لية و ليها عمر ما فى حد ممكن تعشرية لسنين و بعد كدة تخيرية ما بين صداقة العمر و الحب و الأرتباط
انا سلمت الموضوع لربنا و النصيب يمكن مع الوقت تعرف و تتأكد أن حبى ليها من زمان مش وليد اللحظة

الصديق المخلص said...

rosa
شكرآعلى شعورك و احساسك انا عارف انة حرام بس بجد مش بأيدى لأنى اتنزلت عن حبها مرة فى سبيل سعدتها و علشان محطش عشرة سنين طويلة فى كفة و الحب فى كفة انتى عارف ان الواحد فى الموقف دة مش هو الطرف الأقوى و مينفعش نستعين بصديق لأننا فهمين بعض كويس جدآ و صرحا جدآ مع بعض
انتى عارف لما يكون عند صديقة من سنين عمركم ما بعتوا عن بعض سنية واحد حبى ليها مش من اعجاب أو من اول نظرة دى عشرة سنين على الحلو و الوحش فى الفرح و الحزن فصعب جدآ بعض كل دة تحطيها فى اى مقارنة مع حد تانى و من الصعب بردة انك تخسريها لأى سبب من الأسباب

Hannoda said...

أنا متأخرة جدا
وجاية مكسوفة و حاسة بغلطي
:)

لابجد .. و الله ما كان مانعني عن المدونين كلهم غير الشديد القوي

بس خلاص

رجعت لنشاطي تاني

بس رجعت لقيت حاجات تزعل
لقيتنك داخل في موجه حزن كبيرة

صدقني الحب مش حزن

حتى لو كان فيه فراق.. وكان فيه غربة

لكنه ممكن يكون دنيا و فرحة مش حزن

عارف؟؟

لو العمر ما بيجريش.. ولو الدنيا بتستنى حد

كنت قلتلك إن أجمل حاجة انك تعيش للي بتحبه سواء كان موجود او لأ.. سواء كان حاسس بيك أو لأ

لكن الدنيا ماشية و العمر بيغير

و الانسان محتاج لإنسان زيه مش بس مشاعر متقطعة و مش لاقية بر ترسى عليه

أنا بيتهيألي انك تاخد موقف و تواجهها.. يمكن تكتشف انها بتحبك هي كمان
و طالما صداقتكوا بالقوة و العشرة اللي بتتكلم عنها

يبقى أكيد لو مش جواها حاجة مش حاتخسرها
وبرضه تبقى عرفت أخر حبك ده ايه

صدقني

لما تلقى بر حارتاح

و البر ده حاجة من الاتنين
يا اما لبعض أو مش لبض
ولو مش لبعض حايكون عذاب.. بس حايكون مقدور عليه.. ولا بد منه

عشان حياتك تمشي

ربنامعاك

و ما تزعلش من تأخيري

الصديق المخلص said...

ازيك و حمدل على السلامة نورتينا من تانى
انتى عارفة ان كلامك فى كتير منة صح
بس الفكرة مش الصداقة و العشرة وبس الفكرة انك متقدريش تبعدى او حتى تحسى بالبعد
من يوم ما اتعرفنا على بعض و احنا اخوات واكتر من اصحاب لدرجة ان اصحبنا كان نفسهم ان احنا نرابط من زمان بس انا كنت بقول لأ ياجماعة احنا اصحاب و مكدبس علاكى انا كنت بضحك عليهم و على نفسى لأنى حطاط نفسى فى وضع اختبار و اشوف هل اقدر استغنى عنها ولا لأ للأسف انى لقات نفسى بحبها اكتر من الأول و كان اهم اختبار فيهم لما جت و كلمتنى عن واحد عايز يرتبط بيها و كنت شايف فى عنيها الفرحة بس كنت قلقان الفرحة دى حب ولا عطف لأسباب و دى طبيعتها ممكن العطف عندها و الحنية يتحولو لحب لأنها طيبة جدآ و حنينة قوى لقات نفسى ببعد اكنى بقلها خلاص مش عايز اعرفك تانى كنت حاسس انها بتضيع منى بس مش حب تملك والله
انتى عارف لما يبقى عندك قطة جميلة و حنينة و بتخاف علاكى وانتى عادى عندك انتى بتربى قطة و خلاص و لما تروح منك تحسى بقيمتها انتى عارفة الأحساس دة شكلة اية عارفة لما كانت تيجى تقلى تعالة انا عيزاك فى موضوع بكون مستبى اى كلمة ققدر افتحها عارف الأحساس دة
مش عارف يا هنودة حقدر ولا لأ انا حطات نفسى فى الضغوط النفسية و الأختبارات دى علشان اتأكد انى بحبها بجد علشان مجرحاش انا ديمآ بدافع عنها و بقف معاها و بخاف عليها فمش ممكن اكون انا اللى فرقاخر بجرحها ولا انتى مش معاية
اسعتينى بعودتك فى نشاط و يارب على طول